محمدامین میربلوچزهی؛ خاش - ایرنا - امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان خاش با تجلیل از حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، با اشاره به تعبیر زیبای امام راحل (ره) اعلام کردند که روز قدس؛ فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است.

 

به گزارش ایرنا امام جمعه خاش در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: ابتکار هوشمندانه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران که با بهره گیری مدبرانه از ماه مبارزه با نفس سرکش و ماه عبادت و اطاعت همراه بود، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را برای مبارزه واقعی با ظالمان و کمک به نجات فلسطین مظلوم نام گذاری کردند.
حجت الاسلام محمدحسین میری افزود: به برکت دعای خیر امام امت (ره) روز قدس به روز جهانی برای آزادی خواهی و جنبش و بیدار باش مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان تبدیل شد.

**روز قدس کانون برجسته اتحاد و همدلی است
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز راهپیمایی روز قدس را نقطه و کانون برجسته اتحاد و همدلی مسلمانان دانست و گفت: فلسطین و مردم مظلومش همچنان در زیر ستم و ظلم ظالمان قرار دارند اگر چه مردمان مظلوم سایر نقاط دنیا نیز گرفتار ظلم هم پیمانان و همرزمان رژیم غاصب صهیونیستی هستند.
مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: مردم بحرین، عراق و سوریه نیز کمتر از فلسطینی ها گرفتار ظلم و ستم نیستند، از خداوند بزرگ می خواهیم به لطف و فضل خود شر دشمنان اسلام را به خودشان برگرداند.
وی گفت: به امید خدا مردم انقلابی و ولایت مدار ایران به ویژه شهرستان خاش با حضور در راهپیمایی روز قدس و سردادن بلندترین فریاد نابودی جنایتکاران عالم از جمله آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و خونخوار، برائت خود را از ظالمان اعلام کردند تا کشورهایی که با حمایت از ظالمان و تجاوزاتشان به کشورهای مسلمان خشنودی مستکبران را برای خود می خرند، بدانند که این فریاد برای همیشه تاریخ ماندگار است.

** حضور پرشور مردم در راهپیمایی بیانگر وحدت مسلمانان است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حضور پرشکوه آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیانگر وحدت مسلمانان است زیرا به خوبی می دانند که برای استحکام بخشیدن به اسلام حرکت در مسیر وحدت ضروری است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی افزود: امروز در سراسر ایران اسلامی راهپیمایی و موج وحدت و همبستگی مسلمانان کشور به نمایش گذاشته شد که امیدواریم این وحدت در دنیای اسلام هم با همین عظمت شکل بگیرد.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان رو به پایان است گفت: مهمترین وظیفه مسلمانان بعد از پایان یک ماه بندگی و برای کسب پاداش عبادات و طاعات شرکت در نماز با شکوه عید فطر است که ضرورت دارد برای گرفتن عید هم برای رویت ماه شوال تلاش شود.
نماز جمعه هر هفته در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد اهل سنت خاش اقامه می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: